Fundacja Przekrój znacząco zmniejszyła stratę w 2021 roku
Wpływy ze sprzedaży produktów wyniosły 2,2 mln zł, a z darowizn - 7,5 mln zł (fot. materiały prasowe)
Fundacja Przekrój, wydawca kwartalnika "Przekrój" i serwisu Przekroj.pl, w 2021 roku miała 10,4 mln zł przychodów i 354 tys. zł straty.
Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody fundacji w porównaniu z 2020 rokiem wzrosły o 2,4 proc.
Wpływy ze sprzedaży produktów wyniosły w 2021 roku 2,2 mln zł (wzrost o 25,6 proc.), a z darowizn - 7,5 mln zł (spadek o 0,1 proc.).
Czytaj też: Agora planuje zwolnienia grupowe, chce pożegnać się z 84 pracownikami
Koszty działalności operacyjnej Fundacji Przekrój były mniejsze o 15,1 proc. i wyniosły 10,6 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono 4,3 mln zł, tj. o 27,4 proc. mniej, niż rok wcześniej. Fundacja poniosła 705 tys. zł kosztów druku i składania (spadek o 17,5 proc.). Na reklamę i reprezentację wydano 858 tys. zł (wzrost o 0,5 proc.).
Strata fundacji zmniejszyła się o 86,2 proc. - z 2,6 mln zł w 2020 roku do 354 tys. zł w 2021 roku.
Jak podano w sprawozdaniu, w 2021 roku Fundacja Przekrój uzyskała status organizacji pożytku publicznego. W zeszłym roku fundacja nie uzyskała jeszcze przychodów i nie ponosiła kosztów z tytułu 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych oraz sposobu wydatkowania środków pochodzących z 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych.
(KOZ, 28.10.2022)